Selasa, 16 Mei 2017

BATU SISIK NAGA HIJAU
























Batu Sisik Naga Hijau :  Adalah jenis batu Batu Sisik Naga atau Septarian nodules merupakan batuan alam yang sangat unik dan menarik Penamaan batu ini berasal dari bahasa latin Septem yang bererti tujuh dan merupakan gambaran bola-bola atau bulatan bujur pada retakan lumpur yang cenderung pada tujuh mata di setiap arah kemudian membentuk pola nodul yang unik.


Jenis batu sisik naga sendiri banyak dijumpai beberapa negara seperti di mexico dan negara lain di dunia. Di Mexico batu ini diperkiraan terbentuk sejak 100 juta tahun yang lalu akibat letusan gunung berapi sehingga menyebabkan kehidupan laut musnah, lautan menjadi surut dan membeku kemudian membentuk batuan enapan atau batuan sedimen dengan reka bentuk yang unik


Maksud: Combong =
 Salah satu cirinya lubang harus tembus dan berlaku secara semula jadi, bukan sengaja dibuat berlubang. Sebenarnya batu berlubang seperti itu mudah didapati dan banyak dijual di pedagang kaki lima. Namun untuk mencari batu yang benar-benar mempunyai tuah, itu yang sukar dan perlu ujian atau ujian khas untuk mengetahui keasliannya.

Khasiat Batu Sisik Naga Combong: 
Batu Septarian nodule dipercayai sebagai batu penyembuhan serta mempunyai manfaat untuk kesihatan dan kesajahteraan, Berikut ini khasiat batu sisik naga:

  • Mengandungi tenaga menenangkan
  • Menimbulkan perasaan senang dan gembira
  • Menimbulkan semangat spiritual
  • Meningkatkan kepercayaan diri
  • Meningkatkan daya ingat
  • Benteng diri dari unsur jahat 
  • Kekuatan tenaga dalam 
  • Kewibawaan 
  • Penunduk Kata

  • Dan lain-lain


Bercakap khasiat batu akik, tentu bergantung pada masing-masing , percaya atau tidak, namun yang jelas sebahagian besar pengguna dan pencinta batu akik tidak mempercayai adanya khasiat yang terdapat pada batu yang mereka kenakan.


Kalaupun batu itu dianggap mampu memberikan ketenangan pada pemakainya semua itu tak lepas dari kesan rasa puas setelah melihat keindahan batu kesayangannya. Mungkin begitu juga dengan batu sisik naga ini, tapi yang pasti batu ini memang indah.



Batu Sisik Naga Hijau combong 

RM 400  Kosong Khasiat alami


Batu Sisik Naga Hijau combong + Pengisian khodam Raja naga Hijau 

MAHAR...RM 1000

Sudah di maharkan


1 ulasan:

  1. Kawan saya ada sebentuk cincin batu serai untuk dilepaskan.cincin ada khadam.call atau whatsapp beliau di nombor 017 2363077.wan ahmad nazar

    BalasPadam

HALAMAN AURA 1001 DEWA

ILMU GENDAM JABARUT

(hanya berfungsi untuk kebaikan saja) Ilmu Genedam jabarut MANFAAT ILMU GENDAM JABARUT Dengan mempelajari dan menguasai ...